1 Ocak 2012 Pazar

Menemen güzeldir

Menemen mi yoksa Melemen mi tartışmaları bir yana yemesi güzel, yapması kolay yemeklerden biridir. Gerçi "ama o yemek sayılmaz ki" diye itiraz edecek arkadaşlar da olacaktır kesin. O arkadaşları ciddiye almıyoruz. Neyse efendim herkesin kendine göre tarifleri vardır, ben kendi tarifimi vereceğim.


Malzemeler (ben aşağıdaki miktarlar ile yaptığım menemeni tek başıma götürüyorum):

- 2 veya 3 yumurta
- 2 tatlı yeşil biber (büyük büyük doğranmış-sapları kesilmiş)
- 4 acı yeşil biber (büyük büyük doğranmış-sapları kesilmiş)
- 1 ufak boy patlıcan (kabuğu soyulmadan küp küp doğranmış)
- 2 orta boy domates (kabuğu soyulmuş -küp küp doğranmış)
- zeytinyağ
- Maydanoz
- Dereotu
- İzmir Tulum


Öncelikle temizlik  Valhalla'dan gelir diyerek sebzelerimizi bir güzel yıkıyoruz.  yıkama işlemenden sonra biberlerin saplarını kesin ve büyük büyük doğrayın. Büyük büyükten kasıt şu kesinlikle serçe parmağınızdan küçük olmayacak biberler (Fırıncı küreği gibi eli olanlar bu cümleyi dikkate almasın).  Biberleri hallettikten sonra domateslerin kabuklarını bir güzel soyun ve domatesleri  küp küp doğrayın. Gazetelere sürekli çıkan isveçli bilim adamları, domates kabuklarında tarım ilaçları birikiyor diyor . Ben de o yüzden hep soyuyorum domates kabuklarını. Patlıcan kabuklarında ise herhangi bir tarım ilacı birikiminin olacağını sanmıyorum. Siz de sanmayın o yüzden patlıcanı soymayın efendim. Neyse biberlerin saplarını kesme ve domatesleri soyma işlemini yaptıktan sonra sıra geldi patlıcanı küp küp doğramaya. Patlıcanı doğramaya başlarken ocağa koyduğunuz tavada zeytinyağı kızdırmaya başlayın. Patlıcanı çok küçük olmayan küpler haline getirdikten sonra tavaya atıyoruz. Patlıcanlar bir süre tavada arada çevirerek pişirildikten sonra patlıcanlar kızarmaya yakınken büyük büyük doğradığımız biberleri de tavaya atıp hep beraber çeviriyoruz . Biberleri fazla öldürmeden iki üç kez çevirdikten  (iyice kızartırsanız biberleri çok iyi olmuyor, hafif diri olması daha iyi ) sonra bu kez küp küp doğranmış domatesimizi de tavamıza ekliyoruz. Domatesleri de fazla öldürmeyin, yok  ben öyle diri diri sevmiyorum iyice erisin diyorsanız siz bilirsiniz ama bence diri kalsınlar.  Şimdi artık yumurtalarımızı kırabiliriz. Ama yumurtaları kırmadan  önce eğer dereotu ile sorununuz yoksa biraz dereotu ekleyin gerçekten güzel oluyor. yumurta konusunda sizi tamamen özgür bırakıyorum, yumurtayı keyfinize göre ister çırpıp koyun isterseniz doğrudan tavaya kırın. Ben mesela doğrudan tavaya kırıyorum ve yumurta biraz pişmeden kesinlikle karıştırmıyorum. Artık menemenimiz hazır, isterseniz ocağı kapattıktan sonra tavaya küp küp doğranmış izmir tulumu ekleyip, karıştırarak menemeni daha üst boyutlara çıkarmak
mümkün. tabağa koyduktan sonra üzerine  maydanoz  ekmek ise  Odin'in emri.

"Bu muydu yani vereceğin yemek tarifi hiç de matah bir şey değilmiş" diyenleri duyar gibiyim. Tamam farkındayım 2 sebze doğrayıp üzerine yumurta kırdık;  yemeğimize ne özel sos  koyduk ne ananas ile süsledik ne de ismi zor baharatlar kullandık. Ama menemen dediğimiz şeyin olayı bu. Ne yapalım "basit güzeldir".

Notlar:

-bu malzemelerin yanında kabak ve kereviz sapı da  kullanabilirsiniz.
-zeytinyağı ile ilgili özellikle ölçü vermedim ama ne kadar çok zeytinyağı kullanırsanız o kadar makbül.
-soğan ise kesinlikle kullanmayın. Ama sarımsak fena olmuyor.
- Ben çoğunlukla zaten  İzmir tulum eklediğim için menemeni yaparken  tuz kullanmıyorum. Zaten tuz pek seven bir adam değilim. Ama siz elbette istediğiniz kadar tuz koyabilirsiniz.
Paylaş/Kaydet/Takip et Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...